یک عطر خوب

یک عطر خوب چه عطریست؟ خرید عطر از مهم ترین چالش هایی است که ما با آن روبرو هستیم. شما زمانی که برای مهمانی و بیرون رفتن آماده میشوید، دوست دارید عطری به خود بزنید که تا نقطه پایان آن مهمانی همچنان خوشبو باشید. و اینکه شما بوی خوبی میدهید، احساس خوبی دارید. تمایل دارید بعضا با تعداد زیادی رایحه انتخاب کنید، برخی هم ترجیح می دهند یک امضا را انتخاب کنند و به آن بچسبند، در حالی که برخی دیگر بسته به حال و هوای خود یا مناسبت آن را تغییر می دهند. صرف نظر از این، پوشیدن برخی از بهترین عطرها راهی برای اظهار نظر، تأثیرگذاری و بیان فردیت شماست.

بزرگترین بخش تاثیرگذاری یک عطر خوب

بخش بزرگی از تاثیرگذاری عطر به این دلیل است که مغز ما رایحه‌ها را با حافظه مرتبط است. بوی یک وعده غذایی خاص می تواند شما را درست به دوران کودکی بازگرداند، همانطور که بوی یک عطر خاص ممکن است شما را به روز عروسی، سال های دبیرستان یا در آغوش گرفتن یکی از عزیزانتان بازگرداند.
تحقیقات مدت‌هاست که این پدیده را مورد بررسی قرار داده‌اند و اخیراً تیمی از دانشمندان در مرکز ناشناخته Champalimaud دریافتند که این ارتباط قوی با نورون‌های مغز مرتبط است. تیم تحقیقاتی بر روی قشر بویایی اولیه که در جلوی مغز قرار دارد. برای آزمایش این نورون‌های بویایی، این تیم یک پازل سفارشی پر از بوهای مختلف برای موش‌ها ایجاد کردند تا بتوانند راه خود را از آن‌ها باز کنند. موش ها از بوهای چهار سر پیچ و خم به شکل پلاس نمونه برداری کردند. سپس، بسته به عطر، باید بفهمند که پاداش را از کجا پیدا کنند. در حالی که حیوانات در حال حل این معما بودند، محققان فعالیت نورون های آنها را در بخشی از قشر بویایی اولیه به نام قشر پیریفورم خلفی زیر نظر گرفتند.

بنابراین، چه به دنبال یک رایحه جدید و یا فقط برای آزمایش یک رایحه جدید باشید، یک عطر خوب تاثیر ماندگاری را بر جای خواهد گذاشت. از گل های ملایم گرفته تا ادویه های پررنگ، هر رایحه نت های منحصر به فرد خود را دارد. برای کمک به محدود کردن جستجوی شما برای عطر بعدی، StudyFinds 10 وب سایت متخصص را برای بررسی بهترین عطرهای موجود در بازار جستجو کرد. این لیست رایحه‌های پیشنهادی را جمع‌آوری می‌کند، اما اگر مورد علاقه‌ای دارید که ما آن را از دست داده‌ایم، حتماً در نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

فهرست: بهترین عطرها از نظر کارشناسان

ویکتور و رولف فلاوربمب

اگر به دنبال رایحه ای زنانه با نت های گلی و وانیلی هستید، فلاوربمب عطری مناسب شماست. مطمئناً به عنوان یک عطر کلاسیک که برای هر سنی مناسب است، فوراً مورد علاقه خواهد بود. Cosmopolitan می‌گوید: «آب گورمند شیرین دارای نت‌هایی از وانیل، نعناع هندی و یاس است که شیرین، خوشمزه و کاملاً بی‌انتها هستند.
همانطور که از نام آن پیداست، این عطر با رتبه برتر Viktor & Rolf – که بیش از 10000 مشتری نوردستروم آن را دوست دارند – به لطف نت های گلی یاس و گل رز، به علاوه رایحه های گرم وانیل و نعناع هندی برای عمق بیشتر، محبوب ترین عطر است. هارپرز بازار
به عنوان یک امتیاز اضافی، فلاوربمب عطری است که مطمئناً در طول روز همراه شما خواهد بود. یکی از منتقدان می‌گوید: «نمی‌دانم آن‌ها رویای چه فرمول جذابی برای پوست داشتند، اما از اینکه دیدم این عطر چقدر ماندگار است، خوشحال شدم. من آن را صبح می‌پاشیدم و تمام روز آن را در محل کار می‌پوشیدم. حتی بعد از بیرون آمدن از یک کلاس اسپین (مخصوصاً عرق‌زده) بعد از کار، قسم می‌خورم که هنوز در حال شنیدن آن بودم.»

یک عطر خوب

عطر بلک اوپیوم

به دنبال یک عطر خوب هستید که بیانیه ای داشته باشد؟ جلوترش رو نگاه نکن. سی‌ان‌ان می‌گوید: «اولین کلمه‌ای که وقتی به تریاک سیاه اثر ایو سن لوران فکر می‌کنیم «فریبنده» است. “اگر به دنبال عطری هستید که بوی تجمل خالص داشته باشد، دیگر دنبال عطری نباشید. با رایحه هایی از قهوه سیاه، گل های سفید و وانیل، این رایحه مطمئناً عطر و بوی مناسب شما خواهد بود.”
منتقدان می گویند که این عطری است که باید پوشیده شود. InStyle می گوید: «به راحتی می توان آن را به LBD در کمد خود تشبیه کرد – شیک، نمادین و بسیار جذاب است که نمی توان در برابر آن مقاومت کرد.

Cosmopolitan می‌افزاید: «چه قهوه‌تان را مشکی بخورید یا با یک شات کوچک از چیزی، این عطر تند YSL را دوست خواهید داشت». این عطر با ماندگاری طولانی که حول نت‌های قهوه، ابسنت و شکوفه پرتقال ساخته شده است، بهترین نوع رایحه دلپذیر و اغواکننده برای شنبه شب شماست.

یک عطر خوب

عطر خوب شانل

اگر بخواهید نمادین ترین عطر تمام دوران را نام ببرید، این عطر خوبی است که شما نام می برید. با سابقه ای طولانی و رایحه ای کلاسیک، نمی توانید با Chanel N°5 اشتباه کنید. سی‌ان‌ان می‌گوید: «Chanel N°5 یکی از آن عطرهای نمادینی است که هر زنی باید حداقل یک بار آن را امتحان کند، به‌ویژه که منتقدان پس از مشاهده عطرهای بزرگ‌ترشان به اشتراک‌گذاری داستان‌های خرید این عطر پس از بزرگ شدن ادامه می‌دهند.»
اگر به دنبال عطری هستید که هم قابل تشخیص و هم منحصر به فرد باشد، Chanel یک انتخاب عالی است. اگرچه این عطر یک رایحه کلاسیک نمادین است، اما بوی آن برای هر کسی که استفاده می‌کند کمی متفاوت است. بردی توضیح می‌دهد: «هنگامی که عطر روی پوست استفاده می‌شود، با ترکیب شیمیایی بدن فرد استفاده‌کننده واکنش نشان می‌دهد تا جلوه‌ای بسیار ذهنی ایجاد کند. ترکیبی از آلدئیدها و گل ها روی پایه ای از خس خس، چوب صندل، کهربا، وانیل و نعناع هندی قرار گرفته است تا رایحه ای پیچیده و ماندگار ایجاد کند که قطعا تاثیری بر جای می گذارد.

Vogue می افزاید: «در ابتدا یک هدیه فوق العاده انحصاری کریسمس که برای 100 نفر از بهترین مشتریان شانل رزرو شده بود، این عطر به معروف ترین عطر در جهان تبدیل شد. ترکیبی از گل رز، یاسمن و آلدئیدهای مصنوعی Beaux، ماده ای شماره 5 که محبوبیت زیادی پیدا می کند، 100 سال بعد همچنان نمادین باقی مانده است.

یک عطر خوب

گوچی بلوم

در حالی که برخی از رایحه‌های گل ممکن است برای خانم‌های مسن‌تر مناسب‌تر به نظر برسند، گوچی بلوم برای هر سنی طبیعی است. این عطر یک ترکیب مدرن را به یک ترکیب گل کلاسیک می آورد و ترکیبی دوست داشتنی از جدید و قدیمی را ایجاد می کند. این عطر گلدار را می‌توان به راحتی به‌عنوان عطر مادربزرگ کنار زد، اما نت‌های یاس و خزنده رانگون – گیاهی سرگرم‌کننده در جنوب هند که بوی شیرین و میوه‌ای دارد – آن را زنانه، لاستیک و جوان نگه می‌دارد و آن را به یک عطر تبدیل می‌کند. عطر محبوب مخصوصاً برای زنان جوان، می گوید WWD.
منتقدان Byrdie توجه دارند که Bloom را می توان یک بار اعمال کرد و در تمام روز از آن لذت برد. این عطر قوی و ماندگار است – همانطور که بسیاری از خریداران سفورا اشاره می‌کنند – اگرچه به روشی خوب، و همچنین به خوبی می‌پوشد و به آرامی و به تدریج محو می‌شود.

واضح است که این شیشه عطری است که گرد و غبار را برای مدت طولانی روی کمد شما جمع نمی کند. سی ان ان ادعا می کند: «گوچی بلوم یک عطر گلی کلاسیک است که بارها و بارها آن را انتخاب خواهید کرد. «آن را به عنوان یک گزینه سبک، نرم و جاودانه در نظر بگیرید. حتی یکی از منتقدان خاطرنشان می‌کند که «گوچی بالاخره کلاس و پیچیدگی را در یک بطری قرار داده است».

میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 

عطری عالی برای کسانی است که بین رایحه های گرم و چوبی و روشن و گلی بحث می کنند. بردی می‌گوید: «نت‌های عنبر و چوب سدر، یاس را که در رایحه‌ی اصلی عطر است متعادل می‌کند و گلی چوبی و متعادل را ایجاد می‌کند. “این پیچیده و پیچیده است، یک جفت غیرمنتظره است که به زیبایی ترکیب می شود و مطمئنا برای کسانی که رایحه های چوبی یا گلی را دوست دارند جذاب خواهد بود.”
در حالی که این عطر مطمئناً در سطح بالاتری از قیمت ها قرار دارد، کمی تا حد زیادی پیشرفت می کند. WWD خاطرنشان می‌کند: «مناسب برای یک شب رمانتیک یا کسانی که هر روز را به جشنی مجلل تبدیل می‌کنند، عطری فوق‌العاده غنی و ماندگار است (به طور جدی، یک اسپریتز تا روز بعد باقی خواهد ماند).

هارپرز بازار می افزاید: “این یک عطر خوب محبوب که به عنوان همکاری بین عطرساز و Baccarat برای جشن تولد 250 سالگی کریستال ساز ایجاد شده است، صراحتاً یک شاهکار است.” “ترکیبی از نت های چوبی، کهربا، یاس و گل های دیگر، پیچیده است و هرگز بی نظیر است.”